kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Саме Святий Дух перемінює людину і вона стає зовсім іншою, – Патріарх Філарет

bogoslujinnya-0912 липня 2019 року, у день пам’яті святих і всехвальних первоверховних апостолів Петра і Павла, Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив святкову Божественну літургію святителя Іоана Золотоустого.

Напередодні свята П’ятидесятниці, 11 липня 2019 року Патріарх Філарет відслужив святкове Всенічне бдіння у Свято-Володимирському кафедральному соборі.

За вечірнім богослужінням Святійший Владика звершив літію, під час якої було освячено хліб, пшеницю, вино та єлей.

Після полієлею Патріарх Філарет помазав учасників богослужіння благословенним на літії єлеєм.

Його Святості співслужили єпископ Васильківський Андрій, вікарій Київської єпархії, настоятель кафедрального собору протоієрей Борис Табачек та духовенство храму.

Після прочитання Євангелія Святійший Патріарх Філарет виголосив проповідь:

«В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!

Дорогі браття і сестри, сьогодні Православна Церква святкує пам’ять святих первоверховних апостолів Петра і Павла.

Ці два апостоли називаються первоверховними тому, що вони перші серед інших апостолів. Зрозуміло що апостол Петро показував свою першість ще за часи земного життя Господа нашого Ісуса Христа. Коли Ісус Христос запитав за кого Його вважають люди, апостоли сказали, що одні за Іоана Предтечу, інші за одного з пророків, після цього Господь запитав за кого вважають Його апостоли, і тоді саме апостол Петро від імені всіх учеників, бо був першиим, сказав: Ти Син Бога Живого. Першість апостола Петра виявилася і в тому, що Ісус Христос взяв його на гору Фавор, де Господь Преобразився, і коли молився в Гефсиманському саду перед стражданнями теж взяв апостола Петра, Якова та Іоана. Можна побачити, що апостол Петро завжди виступав першим.

І ось цей перший, який клявся перед Господом Ісусом Христом, що якщо і всі зрадять Його, то він ніколи не зрадить Його, навіть і якщо треба буде померти, то він від Христа не відмовиться. Петро сказав ці слова, але через декілька годин перед служанкою тричі зрікся свого Учителя, кажучи не знаю цього чоловіка. Ти ж сповідував Христа, що Він Син Бога Живого, а потім перед служанкою кажеш, що не знаєш цього чоловіка, про що це свідчить? Це свідчить про неміч людської природи. Велика людина, а коли стали її випробувати, то ця людина показала свою неміч. Але ця ж людина, коли зійшов Дух Святий на святих апостолів, вже не боялася не тільки служанок, а не боялася трьохтисячного натовпу, і перед юдеями сповідувала воскресіння Господа Ісуса Христа. Книжники, фарисеї, первосвященики не погрожували йому, бо він не боявся їх, а тільки просили не проповідувати про воскресіння Христове. Апостол Петро, коли каліка просив у нього грошей, сказав: “грошей не маю, а те що маю даю – встань і йди”.  Вся ця зміна в апостолі Петрі, як і в інших апостолах, відбулася завдяки зішестю Святого Духа. . Петро боявся і перед служанкою зрікся, а тут перед величезним натовпом проповідує про розп’ятого Христа, і це вказує на благодатну дію Святого Духа.

Візьмемо апостола Павла. Чому він називається первоверховним? Він же був гонителем християн, і стеріг одяг, коли юдеї побивали архідиякона Стефана камінням, і в Дамаск пішов, щоб гнати і вбивати християн. Коли Господь явився йому дорогою в Дамаск і запитав: “Савле, чому ти гониш Мене?”, апостол Павло запитав: “Хто Ти, Гос­по­ди?” Господь же каже: “Я — Iсус, Якого ти гониш”. І саме цей випадок перемінив все нутро Савла і він осліп. Осліп фізично, бо духовно був сліпим, адже гнав Бога, який прийшов спасти людей. А прозрів Павло тоді, коли прийняв хрещення від апостола Ананії в Дамаску.

З того часу святий апостол Павло, вирушаючи у далекі подорожі та розсилаючи послання, проповідував віру Христову  серед іудеїв і язичників, серед рабів і вільних. В Палестині і Малій Азії, Греції та Італії на Середземноморських островах звучала палка проповідь святого апостола.

Апостол Павло сказав: “Благодаттю Божою я став таким, яким я є, i благодать Його в менi не була марною, та й потру­дився я бiльше за них усiх”. Так ось за те, що апостол Павло потрудився більше за всіх апостолів, він і називається первоверховним. Дійсно апостол Павло заснував багато церков по всій Римській імперії, і страждав багато, і гнали його, і у в’язницю кидали, і били його. І коли ось задумаєшся як так сталося, що апостоли, які звершували чудеса, які не грішили, і терпіли такі страждання? Це відбувалося тому, що жили вони і діяли у гріховному світі, і цей гріховний світ, який лежить у злі, виявляв свою жорстокість і гнав святих апостолів і спричиняв страждання всім християнам.

Якщо уважно подивитися на життя святих, то немає жодного святого, який на землі б не страждав. Всі страждали, хоч і були святими, як і Господь наш Ісус Христос – безгрішний, а страждав від людей. Так і ми, дорогі браття і сестри, часто страждаємо від злих людей, вони приносять нам багато шкоди, і багато болістей і скорбот. І в таких випадках ми повинні поступати так само як вчиняв Господь наш Ісус Христос, Який страждав і терпів, на Нього говорили неправду, кажучи що Він силою бісівською звершує чудеса, або що в Ньому біс сидить. На Сина Божого говорити, що в Ньому біс сидить – це ж яка неправда! І розпинали Його ті ж, яким Він робив добро, але Господь терпів, значить і нам треба виявляти терпіння. Так само і апостоли терпіли, і апостол Павло теж терпів, коли знаходився в Римі на суді перед імператором римським, то всі його залишили, тому в своєму посланні апостол Павло пише, що всі його покинули, один Лука з ним. І нічого дивного в таких подіях немає, адже за страждання Господь дає винагороду на небесах, а там вічне і блаженне життя. Якби ми частіше згадували, що нас чекає в майбутньому, то ми б жили інакше, бо утримувалися і від гріхів і були б мужніми у стражданнях.

Тому помолимось до первоверховних апостолів Петра і Павла, щоб вони своїми молитвами перед Господом Ісусом Христом, Якому вони служили до смерті, випросили, щоб Господь послав нам Божественну благодать, силу, яка б давала нам можливість в цьому гріховному світі йти дорогою правди, і привів нас до вічного блаженного життя. Богу нашому слава навіки віків. Амінь» – виголосив Патріарх Філарет.

Святкове богослужіння завершилося урочистим молебень до святих первоверховних апостолів Петра і Павла.