kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарше богослужіння в день Різдва Пресвятої Богородиці

riydvo-PB-1221 вересня 2017 року, в день коли православна Церква відзначає Різдво Пресвятої Богородиці, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Божественну літургію у Свято-Володимирському кафедральному соборі  міста Києва.

Напередодні, 20 вересня ввечері, Предстоятель Київського Патріархату звершив Всенічне бдіння.

Його Святості співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та духовенство собору.

Під час Божественної літургії Патріарх Філарет звершив священичу хіротонію над кліриком столичної Свято-Успенської парафії на Осокорках дияконом Олексієм Задерою.

За богослужінням Предстоятель звернувся до присутніх зі словами проповіді: “В ім'я Отця і Сина і Святого Духа. Дорогі браття і сестри, поздоровляю вас зі святом Різдва Пресвятої Богородиці. Бог створив людину для того щоб вона жила вічно. Не для шестидесяти чи ста років, а вічно повинна жити людина. Якщо Бог створив людину для вічності, безсмертною, то чому ми помираємо? А помираємо тому, що згрішили Адам та Єва і через гріх в людську природу увійшла смерть.  Тому хочемо ми цього, чи не хочемо, ми успадковуємо і гріховність, і смерть через гріх Адама. Але Господь ще до створення світу у своїй раді Пресвятої Трійці вирішив спасти людину, очистивши людську природу від гріха. А очистивши від гріха визволити і від смерті, тому що смерть є наслідком гріха.

Чи могла б людина сама очиститися від гріха, тобто не грішити? Людина цього не може. Чому не може?  А тому що вона і зачинається в гріху, і народжується в гріху. Навіть ангели не могли визволити людину від гріха і смерті, бо вони також є творінням, а творіння не може визволити творіння. Адже сама природа пошкоджена, а виправити пошкоджену природу може лише той, хто створив цю природу. Створив її Бог, тому один тільки Бог міг цю природу оновити, визволити від гріха та смерті. Але як це зробити? Син Божий повинен стати людиною, прийняти всю людську природу, якою вона є, з'єднатися з нею в одній іпостасі, тобто в одній особі. А для того щоб Сину Божому з'єднатися з людською природою потрібна була така людина, яка б дала Йому плоть чисту. Не міг Син Божий з'єднатися з нашою природою від блудниці. Від блудниць діти народжуються, але Бог не міг, оскільки Він Святий і Він не міг з'єднатися з такою плоттю і з такою кров'ю.

Отже потрібна була така людина, яка дала б Йому чисту кров і  чисту плоть, і чисту душу. Такою людиною стала Пресвята Діва Марія. Вона стала достойною дати Богові людську плоть і кров. Тому ми сьогодні і святкуємо народження цієї Діви, яка дасть сину Божому плоть і кров, тобто людську природу. Довершену людську природу - і тіло, і душу, і розум, і всі почуття. Тобто людина така, якою є ми. Але ця людина має всі схильності до гріха. Бог сприйняв гірше, людську природу пошкоджену, але без гріха. Це значить, що Христос втомлювався, а людина (до гріхопадіння) не повинна втомлюватися, відчував голод, а людина не повинна відчувати його, помер, а людина створена для вічного життя. Тобто Христос прийняв пристрасті не гріховні (втому, голод, спрагу, смерть, страждання). Оцю плоть і дала Пресвята Діва Марія Сину Божому, Який сприйнявши цю плоть зробив її кращою.

Тепер людська природа Ісуса Христа не страждає, не зазнає смерті, не потребує їжі й інших речей. Оце і означає спасіння людської природи від гріха і смерті. Усі наслідки гріха, які увійшли в людську природу, Син Божий очистив. Якби Син Божий не втілився, то Він не міг би й оновити людську природу. А для того щоб втілитися потрібна була достойна людина, яка б дала таку природу. Такою стала Пресвята Діва Марія. І сьогодні ми, дорогі браття і сестри, святкуємо народження Пресвятої Діви від Іоакима і Анни та фактично святкуємо початок нашого спасіння!"

Завершилось богослужіння молебнем до Пресвятої Богородиці.