kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Богослужіння в День Святої Тройці

1content dsc 05004 червня 2017 року Православна Церква відзначає велике дванадесяте свято – День Святої Тройці, П'ятидесятницю.

 

Напередодні, 3 червня у суботу ввечері, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет відслужив Всенічне бдіння у Свято-Володимирському кафедральному соборі.

В самий день свята Предстоятель Київського Патріархату звершив Божественну літургію. Його Святості співслужили настоятель храму протоієрей Борис Табачек та духовенство кафедрального собору.

Після читання Євангелія Святійший Владика виголосив проповідь:

"В ім’я Отця і Сина, і Святого Духа.

Дорогі браття і сестри!

Сьогодні Православна Церква святкує день Святої Тройці, тобто сповідує свою віру, що Бог Єдиний, а прославляється в трьох Особах: Отець, Син і Святий Дух.

Яке значення має сповідувати цю віру в Святу Тройцю? Багато людей нашого часу кажуть, що немає ніякої різниці сповідувати одного Бога чи Єдиного Бога в Тройці прославляємого. Кажуть, що різниці немає, бо всі вірять в Бога. А в дійсності, для чого нам треба вірити в Бога? Для того, щоб жити вічно і не просто жити вічно, вічне життя різне: є блаженне і страждальне. Так ось віра просто в Бога не приводить до блаженного вічного життя. Чому не приводить? А тому, що людина грішна, ніхто не може заперечити, що ми грішні, і в блаженне життя, де немає гріха ввійти не може. А хто може ввійти в це вічне, блаженне життя? Хто може? Той, хто просто вірить в Бога? Ні. Юдеї вірили в Бога, а Сина Божого розіп’яли, то можуть ці люди ввійти в Царство Небесне, якщо вони розіп’яли Бога, а вони вірили в Бога. Значить сама віра в існування Бога не приводить до вічного, блаженного життя.

А яка віра приводить? Віра приводить та, яка сповідує Спасителя, тобто Сина Божого, Який визволив людей від гріха і від смерті. Ця віра приводить до вічного, блаженного життя. А чому вона приводить до вічного, блаженного життя? Яка різниця між тією вірою в існування Бога і вірою в існування Отця, Сина і Святогго Духа? Різниця та, що ми не просто віруємо в Отця, Сина і Святого Духа, а віримо, що Син Божий став людиною, Бог став людиною, а вони не вірять, що Він став людиною. А для чого став людиною? Став людиною для того, щоб перемогти в нашій людській природі гріх і смерть. Переміг Він гріх і смерть? Де є доказ, що Син Божий переміг гріх і смерть в людській природі? Є доказ такий? Є. Який? Воскресіння Ісуса Христа із мертвих. Може людина сама себе воскресити, подолати смерть? Не може. А  Ісус Христос подолав смерть, бо Воскрес. І це воскресіння Ісуса Христа є доказом того, що все, що Він говорив є істина. Одного разу Він своїм ученикам сказав: "Я є істина". Так повинні ми вірити воскреслому Ісусу Христу, що Він говорить правду? Якщо хто не вірить, той безумний, тому що на біле говорить, що воно чорне" – сказав Патріарх Філарет.

Також Святійший Владика розкрив те, як апостоли змінилися після зішестя на них Святого Духа й закликав Святкуючи день Святої Тройці утверджуватися в істинній вірі та йти тією дорогою, якою закликав йти Господь наш Ісус Христос.

Після завершення Божественної літургії Святійший Патріарх Філарет, у співслужінні духовенства, очолив Вечірню з читанням колінопреклонних молитов.

Довідка:

Після Різдва і Воскресіння Христового свято Тройці належить до найбільших свят церковного року. Святковий день Святої Тройці називається П’ятидесятницею тому, що зішестя Святого Духа на Апостолів сталося в п’ятдесятий день після Воскресіння Христового.

Це свято містить в собі подвійне торжество: і в славу Пресвятої Тройці, і в славу Пресвятого Духа, Який видимо зійшов на Апостолів і скріпив новий вічний завіт Бога з людьми. Перший день П’ятидесятниці, тобто неділя, Церква присвячує переважно в славу Пресвятої Тройці; і цей день в народі називається Трійцею, а другий, тобто понеділок – в славу Духа Пресвятого, і називається Духовим днем.

Зішестя Святого Духа це – наче вінець і завершенням викупительного подвигу Сина Божого. Тому і саме це свято є достойним і радісним завершенням церковних торжеств на честь і славу Воскреслого Господа. Адже в дні Зішестя Святого Духа народжується Христова Церква. І Дух Святий провадить, просвічує, освячує і зберігає її.

На це свято прийнято прикрашати храм і свої оселі гілками з дерев та квітами, на знак того, що у ті часи, коли був даний Божий Закон, вся природа красувалася в зелені. Звідси ще одна назва П’ятидесятниці – Зелені Свята. Адже квіти й зелень дерев є ознакою життя і тому стали вони символом життєдайного Святого Духа. Як природа навесні оновляється зеленню і квітами, так і свята Церква та її діти-християни оновляються силою Духа Святого.