kantrium.com | MySuomi.com | HELSINKI | TourMANN.com

Патріарше богослужіння у неділю Торжества Православ’я

DSC 00164 березня 2012 року, у першу неділю Великого посту Православна Церква вшановує Торжество Православ’я. Це свято перемоги над усіма єресями, які існували з самого початку християнства. Останньою єрессю було іконоборство, яке було засуджене Святими Отцями на VII Вселенському соборі. В честь великої перемоги відновлення іконошанування і було встановлене окреме святкування, яке дійшло як непересічна подія Вселенської Церкви до наших днів.

Патріарх Філарет звершив Божественну Літургію у суботу першої седмиці Великого посту

DSC 00133 березня 2012 року, у суботу першої седмиці Великого посту, Святіший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив Божественну Літургію у Свято-Володимирському кафедральному соборі м. Києва.

Його Святості співслужило соборне духовенство собору.

Патріарх Філарет звершив літургію Ранішосвячених Дарів (п’ятниця)

pjatnycja2 березня 2012 року, у п’ятницю першої седмиці Великого посту, Святіший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив літургію Ранішосвячених Дарів у Свято-Володимирському соборі м. Києва.

Його Святості співслужило духовенство кафедрального собору.

Повечір’я з читанням канону прп. Андрія Критського (четвер)

1sedmycja0061 березня 2012 року, у четвер першої седмиці посту, Святіший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив повечір’я з читанням Великого покаянного канону прп. Андрія Критського у Свято-Володимирському соборі м. Києва.

Його Святості співслужило духовенство кафедрального собору.

Православне розуміння посту

leontijРозуміння посту і відношення до нього в нашому суспільстві, яке декларує себе як християнське, є неоднозначним – від повного відкидання, до наділення його магічними властивостями. Багато з тих,  хто називає себе християнами не приймають цієї древньої практики. Насамперед це стосується представників протестантських деномінацій. Вони мотивують свою відмову від дотримання посту небажанням нашкодити власному здоров`ю, проте причини цього неприйняття набагато глибші і криються в спотворені сотеріології (вчення про спасіння).  

Розвиток гріха у нашому житті на прикладі гріхопадіння Адама і Єви.

На перший погляд гріхопадіння відбулося дуже просто, Єва згрішила, бо з’їла яблуко від забороненого плоду, але потрібно детальніше розібратися в цьому, читаючи книгу Буття.

Змій вибрав слабшого – жінку – і звернувся з питанням до неї. У книзі Буття читаємо: «Змій був хитрішим за всіх звірів польових, яких створив Господь Бог. І сказав змій жінці: чи дійсно сказав Бог: не їжте ні від якого дерева в раю?» Тобто те, що змій заговорив до жінки – це був перший етап спокуси, а всього цих етапів вісім.

Принцип персони – ключ до розуміння всього сущого. Гріх.

Ми часто чуємо з уст віруючих слова «гріх», «грішити», «грішник», проте не замислюємося про істинне значення цих слів. Коли ми чуємо слова «смерть», «катастрофа», «невиліковна хвороба» та інші тривожні фрази, якими повідомляють про лихо, ми приходимо в активне занепокоєння, на відміну від пасивного сприйняття спільнокореневих зі словом «гріх» слів. Думається, що це відбувається від неправильного розуміння смислу та реальності, яку позначає це саме слово.

Про смертний гріх самогубства

Хлопець стояв на краю безодні. Поглядом він дивився вниз, а позаду нього були життєві проблеми, невдачі в особистому житті, постійні сварки з батьками. Все життя промайнуло як одна мить перед очима. Здавалось назад вже немає вороття… Попереду смерть, позаду проблеми… Чи є вихід з такої ситуації? Звичайно що є! Та він обирає смерть…
Добровільне позбавлення себе життя, навіть якщо воно є втечею від страждань, завжди сприймалося як тяжкий гріх, який Церква на землі вже не може відпустити, бо всякий гріх відпускається тільки при покаянні.

Калліст УЕР БОГ ЯК ТАЄМНИЦЯ

Ми незнані, але нас впізнають…(2 Кор. 6: 9) Бога не можна збагнути розумом, Якби його можна було збагнути,то він не був би Богом. Евагрій з Понти

Любов і закоханість, проблема нерозділеного кохання

Кожна людина має свій шлях у житті, шлях радостей і печалей, турбот і піклувань, любові і розчарування, шлях вічності і шлях скінченності. Кожен шукає в житті собі друга, партнера, того, хто здатний зрозуміти, розділити радощі та печалі. Усі ми прагнемо любові, прагнемо любити і хочемо, щоб любили нас, а для цього потрібен об’єкт нашої любові. Саме це штовхає нас шукати ту єдину (єдиного), котра стане втіленням наших мрій і сподівань.

Пророчиця чи лжевчителька?

Учителька-народознавець Гарафіна Маковій доволі плідно досліджує фольклор Буковини. Ця робота могла б перерости в цікаві наукові праці, якби не бажання авторки стати родоначальницею лжехристиянського вчення – поганського світобачення із охристиянізованими магічними діями.

Простота і харизма Патріарха Володимира Романюка

Інтерв’ю доктора філософії, доктора мистецтвознавства, доктора богословських наук, професора Київської Православної Богословської Академії Дмитра Власовича Степовика — студентові випускного V курсу КПБА Михайлові Омельяну для його магістерської дисертації, присвяченої життєвому шляху, пастирському й архіпастирському служінню другого Патріарха Київського і всієї Руси-України Володимира (Василя Омеляновича Романюка, 1925-1995, роки Патріаршества 1993-1995).